wtorek, 27 października 2015

Surówka z selera naciowego

Seler naciowy, choć często niedoceniany i wykorzystywany znacznie rzadziej niż seler korzeniowy jest prawdziwym przyjacielem osób dbających o linię ( 14 kcal w 100 gramach) i pragnących zdrowo się odżywiać. Bogactwo witamin (m.in. witaminy C, której ma dwa razy więcej niż cytrusy), minerałów oraz działających przeciwzapalnie flawonoidów to tylko niektóre z zalet selera naciowego
Tym razem Lulu przygotowała dla Was wspaniałą i prostą do wykonania sałatkę / surówkę z selera naciowego.

Składniki
  • 1 seler naciowy
  • 1 duże, kwaśne, kolorowe jabłko
  • 1 łyżeczka cukru
  • majonez i gęsty jogurt w proporcjach 1:1 - ilość wg własnych preferencji
  • opcjonalnie 1 mała pigwa starta na drobnej tarce
Sprzęt
Przygotowanie
Seler naciowy i jabłko (umyte, ale ze skórką) szatkujemy w kosteczkę. Jeżeli dodajemy pigwę, to należy ją zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Majonez mieszamy z gęstym jogurtem w proporcjach 1:1 Dodajemy cukier i mieszamy wszystkie składniki.
Zaletą tej surówki / sałatki jest to, że na drugi dzień jest tak samo chrupiąca i smaczna
Smacznego :)






1 komentarz:

  1. Chętnie bym spróbowała ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

:)

Camelkowe opowieści

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...