poniedziałek, 26 października 2015

Gofry z piekarnika

Lubicie gofry ?
Chrupiące, pachnące, jeszcze gorące posypane cukrem pudrem lub ozdobione bitą śmietaną.
Do tego obowiązkowo truskawki lub inne owoce i uczta palce lizać gotowa.
Takie gofry można zrobić w piekarniku
Jadłyśmy - są doskonałe pod każdym względem :)
Forma Silikonowe Gofry Tupperware ma także inne zalety - nie zajmuje zbyt dużo miejsca i można w niej upiec świetne ciastka o kształcie gofrów, ale wg zupełnie innej receptury, której nie wykorzystacie używając elektrycznej gofrownicy.

Składniki
  • 2 szklanki mąki
  • 100 ml wody
  • 100 ml mleka
  • 100 ml oleju
  • 1 jajko
  • 4 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 ml gorącej wody 
Sprzęt
 Przygotowanie
Mąkę, wodę, mleko, olej, jajko, cukier i proszek do pieczenia wsypujemy do miski i ubijamy mikserem do uzyskania gładkiej masy. Nie przerywając ubijania dolewamy gorącą wodę. Po dokładnym wymieszaniu odstawiamy ciasto na kilka minut. Wylewamy do silikonowej formy na gofry i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 220 stopni.
Pieczemy około 20 minut. Przy pieczeniu gofrów bardzo istotna jest temperatura pieczenia, nawet 20 stopni różnicy może spowodować ich niedopieczenie.
Smacznego :)




7 komentarzy:

  1. muszę poszukać takiej foremki ! fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te foremki rzeczywiście się sprawdzają, próbowałam jakiś czas temu w foremkach innej firmy, ale gofry się przyklejały

      Usuń
  2. one są wręcz idealne, ale narobiłąś mi ochoty na gofry ;)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie m.in na rozdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam lepszego smakołyku na rozpoczęcie dnia niż gofry z cukrem pudrem lub bitą śmietaną :)
      Dzięki za zaproszenie :)

      Usuń
  3. posiadam foremki silikonowe, które kupiłam w Lidlu-czy będą dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, nigdy nie używałam foremek z Lidla. Mogę jedynie powiedzieć, że u mnie najlepiej sprawdziły się te, które opisałam w poście i to właśnie do nich jest dopracowany powyższy przepis na gofry.

      Usuń
  4. super sprawa :) nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje. muszę kupić takie foremki!

    OdpowiedzUsuń

:)

Camelkowe opowieści

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...